L’espectacle de Dídac Flores amb els èxits d’Eurovisió es representarà en tres úniques funcions els dies 28 d’abril, i 5 i 12 de maig Un gran medley de 120 cançons en 95 minuts, que incorpora novetats com la cançó Zorra de Nebulosa o els cameos virtuals de Soraya Arnelas i Daniel Diges L’espectacle convida a l’espectador a endinsar-se en un autèntica festa, fent un homenatge a l’esdeveniment de música en directe més gran del planeta Després d’una exitosa temporada a Madrid, torna al Teatre Borràs de Barcelona, en tres úniques funcions –28 d’abril, i 5 i 12 de maig-, l’espectacle TUELF POINTS, El musical más eurovisivo, un divertit i festiu viatge de ciència ficció a través de medleys i cançons d’Eurovisió creat per Dídac Floresi dirigit per Karen Gutiérrez. TUELF POINTS, que el juliol de l’any passat va tenir molt bona acollida en la seva primera temporada al mateix Teatre Borràs, regressa a Barcelona en el moment més adient de l’any (la LXVIII edició del Festival de la Cançó d’Eurovisió tindrà lloc a Malmö del 7 a l’11 de maig) i ho fa amb el format renovat i actualitzat, incloent-hi més espectacularitat tècnica, amb l’objectiu de fer reviure i vibrar al públic amb les actuacions més emblemàtiques del mític festival gràcies a un concert teatralitzat en forma de gran medley de 120 cançons en 95 minuts d’espectacle. Laura Daza, Xavi Duch, Esther Peñas, Marc Pociello i el mateix Dídac Flores són els actors encarregats de portar a escena aquest divertit i virtuós espectacle amb música i veus en directe que inclou hits com Waterloo, La La, Euphoria, Yo soy aquel, Rise Like a Phoenix, Vivo Cantando, Eres tú, Bailar Pegados, Arcade, Fly on the wings of love, Nel Blu di Pinto di Blu, Dime, Save Your Kisses for Me o Europe’s living a celebration. Aquesta segona temporada de TUELF POINTS pretén arribar més enllà de l’espectacularitat vocal i l’enginy narratiu que ja s’ha reconegut amb diverses nominacions, com els Premis Butaca 2023, els Premis Teatremusical.cat o els Premis Teatre Barcelona. L’objectiu és endinsar l’espectador en una autèntica festa que celebra la música, fent un homenatge a l’esdeveniment de música en directe més gran i important del planeta. A més, en aquesta nova temporada, Soraya Arnelas i Daniel Diges se sumen a les col·laboracions virtuals d’artistes que han trepitjat l’escenari del llegendari festival, com són també Nina, Ruth Lorenzoi Miki Núñez. A través de la gran pantalla LED, el públic seguirà la història i viatjarà en el temps veient les imatges originals de les actuacions, la puntuació, la posició, l’any, el país representat, etc. Juntament als espectadors nostàlgics, el públic més jove i, sobretot, els eurofans gaudiran de la inclusió en l’espectacle dels últims temes més reconeguts del Benidorm Fest i de l’Eurovisió d’enguany que sonen ja a les plataformes d’èxit del país. La controvèrsia amb Nebulosa per Zorra Precisament, Dídac Flores, que és un gran eurofan, s’ha referit a la polèmica generada per la selecció de Nebulosa amb la seva cançó Zorra com a representants d’Espanya en aquest Eurovisió 2024: “Hi ha alguna reminiscència de l’inconscient col·lectiu de la societat que relaciona el festival amb allò hortera, amb el gremi homosexual, amb allò esperpèntic i cutre. Segurament és per això que el record de Rodolfo Chikilicuatre està més present que el d’Anabel Conde, que l’any 1995 va quedar a un pas d’aconseguir la victòria”. Segons Flores, “són molts els factors que determinen les condicions d’una candidatura: Nebulossa no té un gran poder d’execució vocal com sí que el tenia l’any anterior l’exquisida Blanca Paloma -amb una cançó mediocre-, on va quedar demostrat que al concurs tant li fa si hi ha bons o mals cantants, recordem, si no, que Käärijä i Cha Cha Cha van tenir medalla de plata”. “Per tant, és més important el carisma? El missatge?”, es pregunta el creador de TUELF POINTS. La fórmula secreta de l’èxit eurovisiu (sinopsi de l’espectacle) Una notícia inesperada irromp al panorama televisiu de la primavera europea: el Festival de la Cançó d’Eurovisió (Eurovision Song Contest) queda ajornat, sense data i sense motiu. Mentre que els rumors envaeixen el món ordinari, en algun lloc del continent, l’EMS (Euro Music Society), organització secreta encarregada de moure els fils del festival, convoca una junta extraordinària i urgent per afrontar la situació. EuroNi, el seu líder, anuncia la defunció del “Maestro”, el compositor que ha creat totes les cançons guanyadores del festival fins ara. El “Maestro” havia creat la norma EuroWin, fórmula secreta per compondre els temes que any rere any la mateixa EMS cedeix al país que decideix convertir en vencedor. EuroNi i el seu equip, activen el protocol de successió per escollir el nou “Maestro” entre els milers de noms de la base de dades. Un complex algorisme selecciona un jove de 31 anys, que anomenen EuroDi, que estarà obligat a traslladar-se a un laboratori musical, Tuelf Points, amb la missió de trobar, com més aviat millor, una nova fórmula EuroWin per aconseguir crear la cançó guanyadora. Només li podran ajudar 4 EuroCíborgs. Ho aconseguirà? Suerte en Mi Vida (la productora) TUELF POINTS és una creació de Suerte en Mi Vida, productora liderada per Dídac Flores i Marc Flynn que es caracteritza per la seva versatilitat artística i ganes d’explorar nous terrenys: des de Barcelona 24h, musical fresc i jove amb nominacions als Premis Butaca 2021, a La Vida en pedazos, un musical dramàtic amb autèntics reptes interpretatius, i els recitals tribut com Desde mi ventana. Juntament amb Karen Gutiérrez ja van trobar la recepta de la diversió amb Lo tuyo y lo mío: 75 cançons en 75 minuts. I, seguint aquest plantejament, amb TUELF POINTS, s’arrisquen amb un concert teatralitzat fresc i divertit per continuar delectant el públic amb la música, el punt fort de l’equip. Las entrades de TUELF POINT estan disponibles a: www.balanaenviu.com/espectaculo/tuelf-points | |