Dos performers, un amb discapacitat física i mental, s’encaren a l’idiotisme
a»Homenatge a l’idiota»
«Homenatge a l’idiota» sotmet la nostra intel·ligència a un test escènic
absurd, tonto, imbècil i carregat d’entusiasme inútil.
Soren Evinson i Bernat de Gispert plantegen amb aquest espectacle
l’idiotisme com a posició política, per a desmuntar una sèrie de valors
socials establerts.
L’Antic Teatre presenta i estrena la nova creació de Soren Evinson
“Homenatge a l’Idiota” els dies 13, 14, 15 i 16 de març de 2014.
“Homenatge a l’Idiota” vol recuperar la figura de l’idiota reclamada per
Lars Von Trier els anys ’90. Soren Evinson, juntament amb Bernat de Gispert,
performer amb discapacitat física i mental, actuen conscientment com a
idiotes per a subvertir la nostra identitat social i política.
L’espectacle és produït per Transit Projectes i Antic Teatre en el marc del
projecte Liminal GR.
“Homenatge a l’Idiota”
VÍDEO PROMOCIONAL: https://vimeo.com/85487031
DATES: 13, 14, 15 i 16 de Març de 2014
HORES: 21h (Diumenge a les 20h)
LLOC: Antic Teatre c/ Verdaguer i Callís 12, Barcelona
DURADA: 55 min. aprox.
PREU: 6€
Reserves: anticteatre@anticteatre.com
93 315 23 54
Fitxa Artística:
Texts, dramatúrgia i performer: Soren Evinson
Performer: Bernat de Gispert
Llums i so: Pablo Gisbert
Produït per Transit Projectes i Antic Teatre en el marc del projecte Liminal
GR
Pilar Cruz i Marc Roig, comissaris del projecte
A finals del segle passat Lars Von Trier va reclamar la figura de l’idiota
com a posició política. La incapacitat de presentar-se en l’esfera pública
és una de les definicions de l’idiotisme. Però actuar conscientment com un
idiota és insultar i subvertir la nostra identitat social i política. Triar
ser un idiota és clamar contra la comercialització de la nostra intimitat.
Dos performers, un amb discapacitat física i mental i un altre aparentment
normal, s’encaren a l’idiotisme sota aquest test escènic absurd, tonto,
imbècil, i carregat d’entusiasme inútil. Públic i performers estaran
irremeiablement condemnats a provar les seves intel•ligències. Aquest
espectacle no pretén fer teatre social, ni reclama un espai per als
discapacitats ni res de tot això. Aquests dos vénen aquí a fer coses
estúpides, i en cap moment pretenen perdre la serietat del tema.
Soren Evinson va estudiar Art Dramàtic a l’Institut del Teatre. A Londres
realitza un Master (MA Advanced Theatre Practice) a Central School of Speech
and Drama on rep Matrícula d’Honor. Col•labora amb l’Oreet Ashery, la Karen
Christopher, el Michael Thomas, i la Rosa Muñoz entre d’altres. Està
ultimant When The Stories Hit The Fan juntament amb la Claire Thill i
l’Irene Wernli i col•labora com a músic en diversos projectes. El Bernat de
Gispert treballa al centre per discapacitats ATAM. Va ser alumne d’en Soren
Evinson entre 2007–10 en un taller de teatre per discapacitats. Al 2012 el
Soren truca al Bernat i a la seva família per proposar-los aquest projecte.
El Bernat continua anant al taller de teatre cada setmana.
Antic Teatre:
http://www.anticteatre.com