FESTIVAL CARA•B
Festival de Cultura Musical Independent de Barcelona · 16 i 17 de febrer (Fabra i Coats – Fàbrica de Creació)
El Festival Cara•B anuncia la programació completa i per dies de la seva quarta edició
Dellafuente, Pony Bravo, Locoplaya, Los Ganglios, Hidrogenesse, Ms Nina, El Último Vecino, Steve Lean, Mueveloreina, Damed Squad, Esteban & Manuel, Las Robertas i Tita Desustance DJ, componen el cartell d’aquesta 4a edició del festival, a falta de dues sorpreses encara per desvetllar.
Després del gran èxit de la passada edició en què es van esgotar les entrades, el Festival Cara•B torna els dies 16 i 17 de febrer a la Fabra i Coats – Fàbrica de Creació.
Ja estan disponibles al web del festival els abonaments i les entrades per dies.
A més, a les botigues Movistar de Fontana, Plaça Catalunya i Muntaner (Barcelona) estaran disponibles tote bags exclusives del festival amb vals descompte del 20% en les entrades, que els assistents podran recollir fins a esgotar existències.
El Cara•B, festival de cultura musical independent i underground de Barcelona, arribarà a la seva quarta edició els dies 16 i 17 de febrer de 2018 a la Fabra i Coats – Fàbrica de Creació. El festival es posiciona com el principal aparador de les tendències musicals i els sons alternatius més frescos del moment.
El cartell de divendres estarà format pels principals estendards de la nova onada de música urbana, amb Dellafuente, Locoplaya, Ms Nina, Steve Lean, Mueveloreina, Damed Squad, Tita Desustance i una sorpresa encara per desvetllar. Dissabte serà el torn del rock, pop, garage i electro-trash, de la mà de Pony Bravo, Los Ganglios, Hidrogenesse, El Último Vecino, Las Robertas, Esteban & Manuel i una incògnita més per anunciar.
A través dels directes d’una exquisida selecció de les propostes musicals que actualment calen foc a les escenes independents, el Festival Cara•B arriba a la seva 4ª edició consolidat com unprojecte integral amb una visió de 360º que aborda la creació artística vinculada a la música des de tots els seus angles, amb un programa que al llarg dels seus quatre anys de trajectòria ha inclòs, a més de concerts, projeccions, festival de videoclips, exposicions i gastronomia.
Regals i descomptes a les botigues Movistar
A més, Movistar s’estrena com a col·laborador del Festival Cara•B 2018 i per a celebrar-ho, entre altres sorpreses encara per desvetllar, s’han dipositat tote bags exclusives del festival amb vals descompte del 20% en les entrades, que es podran trobar a les botigues Movistar de Plaça Catalunya – Portal de l’Àngel, Fontana (Gran de Gràcia, 138-151) i Muntaner (Diagonal, 570) de Barcelona, disponibles fins a exhaurir existències.
Noves confirmacions al cartell del festival
Pony Bravo és una «bacanal caòtica de blues, reggae, dub, flamenc, funk, punk i veu greu»; cartell dels més grans festivals i sold out en les majors sales, gires multinacionals per Llatinoamèrica, banda sonora de pel·lícules i un dels grups fonamentals del que portem de segle a Espanya. Daniel Alonso, Pablo Peña, Darío del Moral i Javier Rivera són de Sevilla i porten allunyats de gairebé tots els escenaris, preparant material nou, des que el 2015 donessin per finalitzada la gira de De Palmas y Cacería, el seu últim disc fins a la data. Aquest febrer tornen a Barcelona amb magnificència per encapçalar el cartell del Festival Cara•B 2018.
Los Ganglios són un dels millors i més inclassificables secrets de la nostra música: graciosos i intel·ligents, però prescindint del posat de sobrats que tant mal fa als grups que fan lletres amb humor. Fan música PORC i alhora conya festiva i molt ús de la tecnologia (memes, youtubes delirants, fotomuntatges, gravacions casolanes).
El duo d’art-rock electrònic Hidrogenesse, format per Carlos Ballesteros i Genís Segarra, porten tocant en tots els saraus musicals i museístics d’aquest país des de finals del segle passat i han espantat a tot poder establert allà on ha sonat la seva música. Ells s’autodefineixen com «compositors de cançons pop populistes, productors de mantres romàntic-sexuals, autors d’omplepistes situacionistes, intèrprets del gènere místic-còmic».
Ms Nina s’ha convertit en el major exponent actual del reggaeton feminista al nostre país. Nascuda a l’Argentina fa 25 anys, amb tones d’actitud i talent a l’esquena, Jorgelina Andrea Torres ‘Ms Nina’ ha portat la seva proposta al límit. Ha col·laborat amb els noms més importants del trap d’aquest país i les seves bases, que donen un pas més enllà del reggaeton i el trap al que estem acostumats, i el seu discurs, l’han portat a posicionar-se entre el més escoltat del gènere en plataformes digitals en els últims temps.
Steve Lean és l’encarregat de tancar la jornada de divendres als plats. L’arquitecte per excel·lència del so urbà com el coneixem actualment a Espanya ha aconseguit crear un univers sonor que el situa com el productor més capaç per llegir i relatar els sons globals del hip hop i coincidir en la direcció que prendrà. La seva versatilitat va des construir els fonaments de Pxxr Gvng, a col·laborar amb artistes de la talla de Maikel Delacalle, J Balvin o Fuego.
Mueveloreina és el projecte format per Karma Cereza i Joaco J Fox, una parella creativa que inicia el seu camí musical conjunt l’agost de 2016, amb el hit Cheapqueen, fins a la data el seu hit més potent. A penes una desena de temes els han valgut per, 8 mesos després, formar ja part del roster d’un dels segells nacionals més suggerents i avantguardistes com és Helskinkipro, gràcies en gran mesura al seu eclecticisme genèric a nivell instrumental, el discurs transgressor i reivindicatiu que vertebra el seu concepte líric i, per descomptat, l’ambiciosa proposta audiovisual amb la que complementen la seva proposta musical.
Damed Squad és el grup format per Enry-K (productor), Lil Moss i Mishii, convertit en una de les majors sorpreses del panorama nacional de l’any pel que fa a trap music. Destil·len el seu propi so al voltant dels nous codis del trap nord-americà més experimental, i amb aquest pretext el seu impacte no han fet més que pujar exponencialment, amb col·laboracions amb Yung Beef, Cecilio G, o Kidd Keo.
Armats amb la seva caixa de ritmes, teclat i guitarra, Esteban & Manuel porten menys d’un any en actiu però molta carretera a les rodes de la seva furgoneta. El seu particular so beu a parts iguals de ritmes llatins (cumbia, merengue…), el món de l’orquestra de festa patronal i el marcat caràcter que li imprimeix l’omnipresent efecte auto-tune a les veus.
Les Robertas són un dels grups costarricenses amb més visibilitat internacional, una d’aquestes bandes que sempre despleguen el seu sorollós arsenal, mostrant cançons intenses que al mateix temps desencadenen una banda evasiva. Amb el seu últim treball, Waves of the New, van aconseguir un nou cim en la seva particular cursa de sons Lo-Fi, un disc en el qual demostren que es troben en els millors dies de la seva vida artística, aconseguint un punt psicodèlic més marcat que mai, unes lletres que apunten cap a un entusiasme molt més gran i la sensació d’haver aconseguit una altra obra de pop sorollós inesborrable. Vénen a presentar-lo al festival dins de la seva segona gira europea.
Del techno i els sons rave al trap i el reggaeton. Així es podria resumir breument el ventall d’estils en què està especialitzada Tita Desustance, periodista musical establerta a Barcelona. Des que apareguessin a YouTube els primers artistes de l’actual escena urbana, al 2012, ha dedicat bona part del seu treball en mitjans com Concepto Radio, Playground, BeatBurguer, Broadly / Vice, Tentaciones El País i -més recentment- TiU magazine i El Bloque TV, a entrevistar i analitzar a fons aquest moviment. La seva predilecció pels sons del hood es completa amb un gust per les músiques de club (del trance dels 00s al dance pop).
Els noms ja confirmats
Dellafuente és un fenomen viral i social del nostre temps que no para de penjar el cartell d’entrades esgotades allà a on va. Parlar de la seva música és parlar d’una amalgama dels estils que s’escolten diàriament als carrers d’extraradi de qualsevol ciutat espanyola: flamenc, rumba, bachata reggaeton, hip-hop, r&b … Fugint de l’abús del clixé, de què fan gala seus companys de generació, troba la seva autenticitat en una particular barreja i reinterpretació de la música del carrer i els èxits de la ràdio, amb sentiment i sempre acompanyat del seu inseparable autotune.
Locoplaya posa sobre la taula el seu particular imaginari construït a força de camises de flors, xancletes i molt de sol. Locoplaya es el dia a dia de tres bojos com són Bejo, Don Patricio i Uge que fan música per a vacil·lar intentant deixar de banda el seu estil i carrera com rapers individuals. Prescindint de líriques complexes i deixant enrere el dramatisme, la intensitat i la llàgrima fàcil.
El Último Vecino va causar sensació a l’escena alternativa amb una deliciosa anomalia de tecno-pop nostàlgic i enèrgic, senzill i evocador. Tot reunit en una fórmula perfecta, en la qual les tornades se succeeixen ràpid i les estrofes són un apassionant camí que fa olor de Golpes Bajos i traspua a El Último de la Fila. Els de Barcelona arriben al Festival Cara•B amb un tercer flamant treball sota el braç, una nova col·lecció de hits atemporals per cantar als quatre vents sense parar de ballar els seus nerviosos i genuïns beats marca de la casa.