Ludovic Morlot i Amihai Grosz protagonitzen el proper programa de l’OBCEl multipremiat director francès torna al capdavant de l’OBC amb un ambiciós programa format per obres de Boulanger, Ravel i Roussel. El viola principal de la Filharmònica de Berlín interpreta el concert de Bártok, obra mestra del compositor hongarès. Amb cinc premis Grammys, el director francès Ludovic Morlot torna al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, després de l’èxit aconseguit la temporada passada al costat de Javier Perianes, per dirigir un ambiciós programa encapçalat per la segona suite de Daphnis et Chloé de Maurice Ravel, D’un matin de printemps de la compositora Lili Boulanger i Bacchus et Ariane d’Albert Roussel. Totes tres obres mestres del simfonisme francès del segle XX. El programa es completarà amb el colossal Concert per a viola de Béla Bartók, obra estrenada pòstumament i que reflecteix les darreres idees musicals del compositor hongarès. Estarà interpretat per Amihai Grosz, un dels violistes de més renom internacional i viola principal de la Filharmònica de Berlín. |
El món clàssic és una font inesgotable pels grans tòpics de la condició humana, i l’amor és un dels temes predilectes. En l’univers mitològic de l’antiga Grècia, el mite de Bacus i Ariadna narra l’abandonament d’Ariadna per Teseu en el laberint del Minotaure a l’illa de Naxos, i la presa i esposalles d’aquesta pel déu Bacus o Dionís acompanyat del seu seguici de sàtirs. A partir d’aquesta història, Albert Roussel va compondre el ballet Bacchus et Ariane (Bacus i Ariadna), una de les obres més sorprenents de la música orquestral francesa dels anys trenta. Dafnis i Cloe, escrita a finals del segle II dC, és l’única obra del novel·lista grec Longus i és considerada la primera novel·la bucòlica. En un retrat idealitzat de la vida camperola, dos pastors de Lesbos satisfan la seva passió amorosa. Revisitada musicalment en nombroses ocasions des del segle XVIII, la plasmació més magistral d’aquest romanç és la «simfonia coreogràfica» de Maurice Ravel Daphnis et Chloé, escrita per encàrrec de Serge Diaghilev i els Ballets Russos. Lili Boulanger, germana menor de Nadia Boulanger i primera dona en guanyar el Prix de Rome, va compondre D’un matin de printemps (Un matí de primavera) poc abans de la seva mort prematura als vint-i-quatre anys. Es tracta d’un breu poema simfònic d’empremta impressionista, amarat de joia, serenor i vivesa lluminosa. Ludovic Morlot, piano Director innovador i elegant, va estar al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Seattle durant nou anys en què va guanyar diversos premis Grammy amb els seus enregistraments. Actualment és artista associat i director artístic de l’Orquestra Filharmònica de la BBC i la Jove Orquestra Nacional de la Xina. Amihai Grosz, viola És el violista principal de l’Orquestra Filharmònica de Berlín. La seva trajectòria té un doble vessant: com a solista acompanya importants orquestres d’arreu del món, i com a músic de cambra, és fundador del Quartet Jerusalem i director artístic del Festival Internacional de Música de Cambra d’Utrecht. |