EL LICEU CELEBRA LA MERCÈ: CONCERT GRATUÏT DE L’ORQUESTRA I EL COR DEL GRAN TEATRE DEL LICEU A LA PLAÇA NOU BARRIS Un any més, el Gran Teatre del Liceu se suma als actes de celebració de les Festes de la Mercè de Barcelona amb un concert gratuït destinat a tota la ciutadania el proper diumenge 22 de setembre a les 20:45h a la Plaça Major de Nou Barris de Barcelona. Fa 7 anys que el Liceu col·labora en el programa de festa major de la Mercè apropant la música clàssica a tothom i sortint de la zona més cèntrica de la ciutat. Programa El Cor i l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, sota la direcció del mestre Pablo Assante, interpretarà un programa que inclou fragments selectes de les obres més estimades de la història de l’òpera: Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791) / Friedrich Händel (1685 – 1759) “Wahrlich, Wahrlich!” (Der Messias) “Durch seine Wunden” (Der Messias) “Wie Schafe gehn” (Der Messias) Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791) “Confuntatis” (Requiem) “Lacrimosa” (Requiem) Gioachino Rossini (1792 – 1868) “Kyrie” (Petite messe solennelle) “Cum Sancto Spiritu” (Petite messe solennelle) Ludwig van Beethoven (1770 – 1827) Marxa (Fidelio) “Heil sei dem Tag” (Fidelio) Georges Bizet (1838 – 1875) Entreacte III (Carmen) “À deux cuartos!” (Carmen) Richard Wagner (1813 – 1883) Marxa nupcial (Lohengrin) Giuseppe Verdi (1813 – 1901) Preludi de l’acte I (La traviata) “Si ridesta in ciel l’aurora” (La traviata) Cor de gitanes i matadors (La traviata) Obertura (La forza del destino) Finale secondo (La forza del destino) Giacomo Puccini (1858 – 1924) Coro a bocca chiusa (Madama Butterfly) Orquestra Simfònica del Liceu L’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu és l’orquestra més antiga de l’Estat Espanyol, dirigida actualment pel mestre Josep Pons. Durant gairebé 170 anys d’història, l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu ha estat dirigida per les més grans batutes, d’Arturo Toscanini a Erich Kleiber, d’Otto Klemperer a Hans Knapperstsbusch, de Bruno Walter a Fritz Reiner, Richard Strauss, Pietro Mascagni, Igor Stravinsky, Manuel de Falla o Eduard Toldrà, fins a arribar als nostres dies amb Riccardo Muti o Kirill Petrenko. Ha estat la protagonista de les estrenes del gran repertori operístic a la península ibèrica del barroc als nostres dies i al llarg de la seva història ha dedicat també una especial atenció a la creació lírica catalana. Va fer el seu debut el 1847 amb un concert simfònic dirigit per Marià Obiols, essent la primera òpera Anna Bolena, de Donizetti. Des de llavors ha actuat de forma continuada durant totes les temporades del Teatre. Internacionalment cal destacar el Concert per la Pau i els Drets Humans, organitzat per la Fundació Onuart, retransmès des de la seu de les Nacions Unides a Ginebra el passat 9 de desembre del 2017. Després de la reconstrucció de 1999 han estat directors titulars Bertrand de Billy(1999- 2004), Sebastian Weigle (2004–2008), Michael Boder (2008–2012) i, des de setembre del 2012, Josep Pons. Pablo Assante Pablo Assante va néixer a Quilmes l’any 1975. Va començar els estudis de piano als 8 anys a l’Escola de Belles Arts de la seva ciutat natal i després els va continuar al Conservatori Nacional de Buenos Aires. El 1997 va obtenir la Llicenciatura en Música, en les especialitats en Direcció Orquestral i en Direcció Coral, a la Universitat Catòlica Argentina i va prosseguir l’estudi de les dues especialitats al Mozarteum de Salzburg (càtedra Denis Russell / Jorge Rotter i Karl Kamper). Des del 2001, ha treballat com a mestre preparador, com a director d’orquestra i, principalment, com a director del cor en les temporades de diversos teatres lírics, com els de Chemnitz, Frankfurt, Saarbrücken, Dresden (Semperoper) i el Teatro Carlo Felice de Gènova. Com a director d’orquestra, ha dirigit ballet, òpera (entre altres títols, Cavalleria Rusticana, I Pagliacci, Don Giovanni, La vídua alegre), concerts simfònics i simfonicocorals (com els rèquiems de Mozart i Verdi, i la simfonia Lobgesang, de Mendelssohn), amb orquestres com la Robert Schumann Philharmonie, la Saarländisches Staatsorchester, l’Orquestra Simfònica Nacional Argentina i l’orquestra del Teatro Carlo Felice de Gènova. Les seves col·laboracions com a director del cor també inclouen el cor Voci Bianche di Roma per al Teatro dell’Opera i l’Acadèmia Nacional de Santa Cecília de Roma; el cor de la Ràdio de Leipzig; el cor de la Simfònica de Bamberg; el cor de l’Òpera de Zuric; el Festival de Pasqua de Salzburg, amb els cors de la Semperoper de Dresden i de l’Òpera de Munic (Parsifal, DVD Deutsche Grammophon), i, més recentment, amb els teatres d’òpera de Xi’an, Pequín, Xangai i Staatsoper München. A més d’un repertori operístic ben ampli que comprèn els títols principals de Wagner, Verdi i Puccini, ha col·laborat com a director de cor en simfonicocorals —com la Missa Solemnis, de Beethoven (DVD Unitel); el War Requiem, de Britten; l’Ein Deutsches Requiem, de Brahms; els oratoris Das Liebesmahl der Apostel, de Wagner; The dream of Gerontius, d’Elgar, i les simfonies de Mahler 2, 3 i 8— i amb directors com Kurt Masur, Georges Prêtre, Colin Davis, Christian Thielemann, Fabio Luisi i Kirill Petrenko. | |