45 espectacles, dels quals 25 seran estrenes absolutes a Barcelona, 9 produccions pròpies, 8 coproduccions 28 produccions alienes.Es realitzaran a prop de 1.500 funcions i es posaran a disposició del públic més de 700.000 localitats. Més de 200 artistes, pesaran pels escenaris del Teatre Romea, el Teatre Goya, La Villarroel i el Teatre Condal. |
El Teatre Romea ha estat l’escenari de presentació de la 34a temporada teatral del Grup Focus. Un total de 45 espectacles protagonitzats per més de 200 artistes de primer ordre de l’escena nacional, pujaran als escenaris del Teatre Romea, el Teatre Goya, La Villarroel i el Teatre Condal durant els pròxims mesos. L’acte ha comptat amb la intervenció de Daniel Martínez de Obregón, president del Grup Focus, i César Martínez de Obregón, Director General d’Art i Continguts, així com la dels directors artístics dels respectius teatres del grup: Josep Maria Pou (Teatre Romea), Tania Brenlle (La Villarroel) i Daniel Anglès (Teatre Condal). Segons ha explicat el president del Grup Focus, la temporada 2020-2021 es basa en “quatre eixos fonamentals, compromís, aliances, risc i confiança». Unes guies que, més enllà dels escenaris, Daniel Martínez de Obregón ha considerat claus pel desenvolupament de Barcelona: “Barcelona som la seva gent i les seves empreses (i els seus teatres) i si Barcelona pateix, tots ens afeblim”. El president del Grup Focus ha valorat la temporada passada com a una catàstrofe, però ha acabat el seu discurs amb un missatge d’esperança i amb voluntat de reactivar la vida cultural barcelonina: “ens mou l’anhel de tornar a fer, veure i viure teatre. Obrir els teatres, omplir les butaques, tornar a escoltar els aplaudiments és per nosaltres vital en tots els sentits. I necessitem, exigim, les condiciones imprescindibles per fer-ho. Nosaltres ho tenim tot a punt”. Compromís Daniel Anglès, director artístic del Teatre Condal i Onyric, ha estat l’encarregat de mostrar el compromís del grup empresarial tant amb els espectadors com amb les companyies teatrals. Posant en valor la voluntat dels diferents agents de l’escena teatral amb mantenir les propostes que no es van poder estrenar, o bé van veure truncada la seva estada al teatre: “Tots aquells espectacles que ja us havíem anunciat, que teníeu ganes de veure, pels que ja teníeu l’entrada comprada i que en els moments més durs ens ha semblat que potser mai podríem veure… són aquí, als nostres teatres, més vius que mai, en aquesta temporada excepcional que tant necessitem, que tant hem esperat i amb la que estem més compromesos que mai.” Aliances La directora artística de La Villarroel, Tania Brenlle ha volgut donar rellevància a les aliances establertes entre centres de producció, artistes, companyies i teatres. Unes aliances que considera més necessàries que mai “la col•laboració propicia una fórmula d’èxit i la millor resposta per afrontar les necessitats i els reptes de les arts escèniques al nostre país. La nova programació no hauria estat possible, ara més que mai, sense l’estreta relació amb les companyies i productores que ens acompanyaran els propers mesos”. Risc Director General d’art I continguts del Grup Focus, Cesar Martínez de Obregón, ha parlat de les apostes en l’àmbit de la producció que emprendrà el Grup Focus. Segons Cesar Martínez de Obregón, es tracta d’un risc que es veu sobradament compensat per la passió que l’empresa sent pel teatre. I ha volgut remarcar que el risc és una característica intrínseca al fet teatral: Els professionals de l’escena sempre arrisquen quan accepten un projecte, quan creen una funció. Ho fa el teatre quan decideix programar un espectacle. Els tècnics, els gestors, els creadors, tots nosaltres vivim amb intensitat l’amor a un ofici que en ocasions no resulta gens fàcil”. També ha aprofitat per parlar de les cinc noves produccions pròpies de la temporada: Pedro Páramo, La Cabra o qui és Sylvia?, Golfus de Roma, Asesinato en el Orient Express i El Paraiso Perdido. Confiança Finalment, l’acte ha acabat amb la intervenció de Josep Maria Pou, director artístic del Teatre Romea, qui ha volgut reconèixer i agrair la confiança rebuda per part del públic. Una confiança que s’ha vist materialitzada amb l’èxit d’accions com el Tiquet Confiança, on els espectadors podien comprar entrades pels espectacles durant el confinament. I ha volgut donar un missatge d’esperança fent una crida a confiar més els uns amb els altres: “Si hem de començar de nou, fem-ho a partir de la confiança: la confiança que els teatres són llocs segurs i que les mesures de seguretat són les més adients; conscients que, tot mantenint la recomanada distància física sanitària, l’apropament entre persones és absolutament imprescindible per fer front a temps difícils |