El Grec Festival de Barcelona recupera el clàssic faune dels inicis del festival

 

El Grec Festival de Barcelona recupera el clàssic faune dels inicis del festival

Logos_teenvio

 

  • La 41a edició del festival estrena logotip amb l’abstracció del faune, un dels símbols més reconeguts pels parcelonins i barcelonines
 
  • Bodas de sangre, Paraules encadenades  i  Nit de Reis, alguns dels espectacles inclosos a la programació teatral del Grec de la ciutat
 
El Grec Festival de Barcelona comença una nova etapa recuperant un dels símbols més reconeguts per tots els barcelonins i barcelonines: el faune. Aquest personatge, que va inspirar durant molts anys els cartells del festival, passa ara a formar part, per primera vegada, del logotip del Grec. 

La nova identitat del Grec treballa des de la seva essència i ret homenatge al seu origen per projectar-se amb força cap al futur. Es recupera de manera abstracta un personatge que va acompanyar el festival durant molts anys, representat amb un símbol que és popular i evocador alhora, i que tornarà a acompanyar El Grec durant aquest viatge que ara comença. 

El nou logotip del Grec Festival de Barcelona ha estat creat per l’agència GAS. 

El Grec Festival de Barcelona als teatres 

Com en les anteriors edicions, el festival de teatre de Barcelona s’expandeix als teatres de la ciutat per oferir propostes que volen contribuir a la visibilitat del treball que fan durant l’any sobretot les companyies, però també els dramaturgs i les sales, apostant per projectes creatius estables i per propostes singulars. Aquest any el Festival serà un mirall amb reflexos ben diversos de la creativitat de Barcelona. 

Bodas de sangre 
A la Biblioteca de Catalunya 
Del 14 de juny al 28 de juliol 

El blanc dels edificis encalcinats d’un poble andalús, el vermell de la sang que brolla fruit de la tragèdia… Oriol Broggi ha vist l’obra de Federico García Lorca més com un gran poema ple de ritme i de musicalitat que no com una obra de teatre. I la planteja com un seguit d’escenes d’entrades i sortides protagonitzades pel nuvi, la núvia, Leonardo i la dona d’aquest últim.   

E.V.A. 
Al Teatre Romea 
Del 3 al 30 de juliol (funcions prèvies a partir del 30 de juny) 

Sempre disposades a treballar amb els millors professionals de l’escena, les T de Teatre es posen aquest cop en mans de Julio Manrique per parlar-nos del dolor. O més ben dit, dels dolors, perquè el patiment pot prendre moltes formes, com ens ensenyen, mitjançant les seves històries, les quatre protagonistes d’aquest muntatge.   

Paraules encadenades 
A La Villarroel 
Del 4 al 30 de juliol (prèvies del 27 de juny a l’1 de juliol) 

David Bagés i Mima Riera, dirigits per Sergi Belbel, tornen a portar a escena, gairebé vint anys després de l’estrena, un text que va ser un dels primers grans èxits de Jordi Galceran, un text que ens parla de les relacions de domini que s’estableixen en una parella, tema tristament d’actualitat. Els espectadors que no han vist mai aquesta petita joia feta de paraules són els principals destinataris del muntatge, però el qui repeteixi i la torni a veure en aquesta nova posada en escena la gaudirà tant o més que els espectadors novells.   

Un tret al cap 
A la Sala Beckett del Poblenou 
Del 5 al 30 de juliol 

L’autor d’ Els jugadors i de la Trilogia animal ( Búfals, Lleons i  Girafes), entre d’altres peces, mostra la seva creació més nova en un espai escènic que promet convertir-se des de ja en una de les grans referències teatrals del Poblenou i de tota la ciutat. Pau Miró ens parla aquest cop sobre la censura i els molts espais públics o privats on fa la seva aparició. El repartiment està encapçalat per Emma Vilarasau en el paper d’una periodista incòmoda. 

Actes obscens en espai públic. (Maneres amenes d’esperar l’adveniment del messies)
Al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) 
Del 6 al 16 de juliol 

Davide Carnevali, un dels nous dramaturgs amb més reconeixement a Europa, s’enfronta al Teorema de Pier Paolo Pasolini, la història d’una família sencera seduïda per un visitant misteriós. I mira de fer-la dialogar amb la contemporaneïtat amb l’ajuda del director Albert Arribas.   

Les véritables aventures de Don Quichotte de la Mancha 
A l’Almeria Teatre 
De l’11 al 30 de juliol   

Dues companyies del Quebec (Sortie de Secours i Pupulus Mordicus) i una de catalana (Gataro) han pres com a punt de partida l’obra de Miguel de Cervantes per tal de crear un espectacle amb titelles i actors reals que analitza la relació entre la realitat i la ficció.   

Nit de Reis 
Al Teatre Lliure Gràcia 
Del 19 al 22 de juliol 

Pau Carrió dirigeix la Kompanyia Lliure en una nova lectura d’una comèdia fosca que està considerada una de les més rodones de William Shakespeare. Uns bessons, un comte, un naufragi, dones que es fan passar per homes… Tot, vist per un jove creador que ja ha demostrat la seva capacitat de projectar una mirada nova sobre els clàssics i que ara en fa una comèdia amb una reflexió sobre la identitat sexual com a rerefons.   

Cabareta 
A la Sala Muntaner 
Del 19 al 30 de juliol (prèvies els dies 14, 15 i 16) 

L’actriu Maria Molins i la intèrpret i compositora Bàrbara Granados (besnéta d’Enric Granados) s’han empescat un cabaret diferent que recorda els del Paral·lel però que té molt a veure amb el món d’avui i, particularment, amb les dones. El sobrevolen els esperits de Maria Aurèlia Capmany o Mary Santpere, entre d’altres moltes il·lustres dones de l’escena catalana.