Barcelona, 27 de maig · Denise Duncan serà la propera autora resident de la Sala Beckett. La convocatòria ha rebut 33 candidatures de dramaturgs i dramaturgues interessats en ser autor resident la propera temporada.
La comissió seleccionadora ha tingut en compte el perfil i trajectòria professional de l’autora -que durant la temporada ajudarà els equips artístics i residents de la Sala-, la qualitat del treball d’explicació del seu projecte, així com l’interès sociocultural del tema que pretén abordar en la seva obra.
L’autor/a resident de la Sala Beckett
El programa “Autor/a en residència” de la Sala Beckett consisteix a incorporar una dramaturga o un dramaturg a l’equip artístic de la sala i fer-lo partícip, durant una temporada (de setembre a juliol), de les decisions i activitats artístiques que s’hi duen a terme.
L’autora o autor escollit assumeix l’encàrrec d’escriure una obra nova, expressament per a l’ocasió, que serà estrenada amb producció de la pròpia de la Sala Beckett.
Les autores residents anteriors han estat Marilia Samper, que va estrenarL’alegria el mes d’octubre de 2017; Clàudia Cedó, que va firmar el text Una gossa en un descampat el passat mes de juliol, i Victoria Szpunberg, que estrenarà Amor mundi el proper 27 de juny, en el marc del Grec Festival.
Més informació de la convocatòria de la residència dramatúrgica a la Sala Beckett la temporada 2019/20
Sobre Denise Duncan
Llicenciada en direcció i dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona (2012). Graduada del Postgrau Social Media Content: Community Manager i Content Curation (2017). Màster en Estudis Teatrals i Audiovisuals per la Universidad de la Coruña (2004). Llicenciada en Arts Dramàtiques (2004) i en Comunicació Col·lectiva amb èmfasi en Periodisme per la Universidad de Costa Rica (2004). A partir del 2002 es dedica principalment al teatre com a actriu, productora, dramaturga i directora d’escena. És Accèssit del Premi per a textos teatrals Marqués de Bradomín per la seva obra Negra, o nocturnal de una piel inoculada por el odio nuestro de cada día (2004) i Premi Ciutat de Manacor de Teatre Jaume Vidal Alcover per Negrata de merda (2018). Ha estat becada per al VII Laboratori d’Escriptura Teatral de la Fundació SGAE.
És membre fundadora de La Pulpe Teatro (companyia independent). Entre les seves obres destaquen Está linda la mar (autoria i direcció; 2012), premi Mostra de teatre de Barcelona; Vaques sagrades de Tarooa Teatre (autoria; Teatre Almeria, 2013); C.O.C.A. (autoria i direcció; IT Emergents: Festival Grec, Temporada Alta i FiraTàrrega, Fira de Teatre de Manacor, 2014); La Taverna dels Bufons (coautora juntament amb Martí Torras; Teatre Romea); Una dona en el mirall (autoria i direcció; Sala Atrium, 2018) i Taques de tardor (lectura dramatitzada al cicle “Dones Lliures-Clàssics desgenerats” del Teatre Lliure, 2019), entre altres. Acaba d’estrenar Negrata de merda al Teatre Tantarantana.