Dei Furbi torna a La Seca per Nadal
Del 16 de desembre de 2015 al 10 de gener de 2016
TRILOGIA MOZART
Dramatúrgia i dirección
Gemma Beltran
Ajudant de direcció
Boris Daussà
Arranjaments musicals
Paco Viciana
Coaching de veus
David Costa i Armand Grèbol
Il·luminació
David Bofarull
Espai escènic i vestuari
Ramon Ivars i Gemma Beltran
Intèrprets
Robert González, Queralt Albinyana, Anna Herebia, Albert Mora i David Marcè en alternança amb Jordi Llordella
Disseny de imatge
Wave Cap
Fotografia
Caroline Morel Fontaine
Realització vestuari
Elisa Echegaray i Anna Chwaliszewska
Ajudants d’Escenografia
Macià Garcias i Oscar Merino
Coordinació del projecte i de producció
Maria G. Rovelló i Marta Riera
Cap tècnic
David Bofarull i Javier Muñoz
Producció
Baubo SCCL
Amb la col·laboració
ATRIUM Viladecans, Temporada Alta, ICEC, Generalitat de Catalunya i NEUKÖL- NER OPER BERLIN
Agraïments Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya, Fàbrica de Creació Fabra i Coats, Institut del Teatre de Barcelona,Teatral.net, Josep Maria Martí, Claudio Zulian, Alberto Fregenal, Ma¬bel, Montse Guallar, Marta Figueras, Roger Julià, Dietrich Grosse, Michel Fessler
La companyia, guanyadora del Premi Max al Millor espectacle Musical amb «La Flauta màgica», continua amb el seu llenguatge poètic, líric i visual, sempre amb una dosi d’humor
SINOPSI
Una interpretació molt lliure de la trilogia més famosa en la història del gènere operístic: Les noces de Fígaro, Don Giovanni i Così fan tutte.
La companyia Dei Furbi, sota la direcció de Gemma Beltran, continua la recerca de llenguatge escènic, poètic, líric i visual, sempre salpebrat amb bones dosis d’humor, amb una combinació de teatre i música a partir de la síntesi de les tres òperes que van crear conjuntament Mozart i Da Ponte.
Aquesta coneguda trilogia va ser produïda poc abans de la revolució francesa amb un mateix propòsit: fer una critica a la particular deshumanització que provoca l’ús i abús dels privilegis de l’aristocràcia. A totes aquestes obres, els personatges femenins, són considerats com un objecte en el seu sentit més ampli: sexual, econòmic i jurídic.
“La pràctica constant de cosificació de l’ésser humà transforma als qui la infligeixen en objecte de si mateixos…”
Al voltant de la narració d’aquesta atrevida proposta, giren uns personatges que s’agiten entre els extrems de la tragèdia i la comèdia. Des d’una mirada lúdica i darrera una aparença bufa, travessen la trilogia representant l’atzarosa fragilitat de la condició humana.
Trilogia MozArt – Così fan dei Furbi, és el vuitè espectacle de la companyia que segueix fidel a l’elementalitat del carnaval, a l’encant i la bellesa dels seus simples mitjans humans i tècnics i, per sobre de tot, a la perspectiva que ofereix la pràctica teatral relacionada amb la tradició de l’actor com a centre de l’acció dramàtica.
LES TRES ÒPERES
Trilogia Mozart és espectacle de teatre i música que pretén transformar el gnere operístic tal i com és concebut fins ara. L’obra està inspirada en 3 òperes de Mozart:
Les noces de Fígaro (1786), va ser el resultat de convertir en òpera Le mariage de Figaro, la comèdia homònima de Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, una obra amb fama de revolucionària i subversiva.
A Les noces de Fígaro, Mozart transcendeix el fons revolucionari de l’obra de Beaumarchais i estableix una dramatúrgia musical on els personatges ja no es revelen en virtut de la seva condició social sinó en virtut de la seva natura espiritual. El resultat trenca els estrets límits caricaturescos de l’òpera bufa i crea una obra escènica on el món de les emocions humanes emergeix al primer pla musical per mostrar la realitat de la seva natura profunda, i per desplegar al mateix temps la seva inesgotable diversitat de matisos.
Don Giovanni (1787), es va fer per encàrrec dels burgesos de Praga, amb el clar propòsit de fer una dura crítica als privilegis de l’aristocràcia. Mozart escenifica amb la immediatesa del mitjà musical, una lluita de titans entre el principi encarnat de la sensualitat vital i el principi intangible, espiritual i críptic del més enllà. Al voltant d’aquesta confrontació giren uns personatges que s’agiten entre els extrems més diametrals de tragèdia i comèdia, és a dir, entre els pols oposats dels quals penja l’atzarosa fragilitat de la condició humana.
L’encàrreg de la tercera òpera de Mozart, Cosi fan tutte (1790), va provenir de la cort de Viena. Sens dubte, allò que li va acabar donant tot el seu valor va ser la manera com Mozart es va trastocar, un terreny on Mozart va capgirar els prejudicis lúdics del llibret, per desenvolupar darrera la trivial aparença de l’òpera bufa, una amarga al·legoria sobre la relativitat universal dels sentiments.
TRILOGIA MOZART a la sala Joan Brossa de La Seca – Espai Brossa del 16 de desembre de 2015 al 10 de gener del 2016
Horaris: dimecres a dissabte 21.00h. – diumenge 19.00h.
Preu: 20€ | Anticipada (abans d’estrena): 14€
Reserves: 93 310 13 64
Durada: 1h 10min