Air de PRINTEMPS
De Teatre Akadèmia
Organitza Teatre Akadèmia
Sinopsi
Seguint la proposta iniciada la darrera temporada amb el cicle ‘Aria di PRIMAVERA’, on es van poder veure amb èxit diferents espectacles en italià, aquesta temporada dirigirem la mirada a França i presentarem la segona edició del festival amb el nom: ‘Air de PRINTEMPS’.
En el marc d’aquesta nova edició del festival, destacarà l’espectacle ‘RÉPARER LES VIVANTS’ del CDN de Normandie-Rouen. Un espectacle adaptat i dirigit per Emmanuel Noblet, guanyador del premi Molière 2017, a partir del llibre Maylis de Kerangal. El festival també acollirà dos espectacles dirigits per Emilià Carilla: ‘EL DESIG DE CAPBUSSAR-SE’ a partir de Butes, de Pascal Quignard, i ‘ALLONS FRANÇOIS DE LA PATRIE’, un espectacle musical.
Durant aquest període, el públic també podrà gaudir de dues vetllades (gratuïtes): Muriel Mayette, donarà el tret de sortida al festival amb una lectura de contes de Guy de Maupassant; i Boris Rotenstein presentarà ‘Las cartas de amor’ de Henri Barbusse.
EL DESIG DE CAPBUSSAR-SE
Recordeu-vos-en, un dia, en algun temps, es va perdre el que s’estimava
Recordeu-vos-en, que un dia vàreu perdre tot de tot el que era estimat
Recordeu-vos-en, que és infinitament trist perdre el que s’estima
Diuen que molt abans de l’antiguitat, en algun temps, un home va abandonar sobtadament, inesperadament, involuntàriament, tots els seus companys.
Va córrer i va saltar de sobte del pont d’un navili que havia partit a la recerca d’una vella pell d’or.
Va nedar
Va nedar
(Fragment de Butes de Pascal Quignard)
ALLONS FRANÇOIS DE LA PATRIE
Sota el paravent d’un deliciós concert de la chanson française, un pianista, un cantant, un director d’escena i el seu assistent reflexionen i ironitzen sobre els detalls que conformen la construcció d’un espectacle, fins i tot del seu propi. Quin espectacle pot ser més fascinant que assistir a la representació (o la revolta) de les seves ànimes en procés de creació?
Repertori musical: La complainte de la butte; Un petit poisson, un petit oiseau; La mer,; Dis, quand reviendras-tu?; Mexico, La valse des Si, La grande zoa, Jolie môme, La chansonnette, entre d’altres.
RÉPARER LES VIVANTS (Premi Molière 2017)
Ens relata com el cor d’un jove de dinou anys va a parar al cos d’una dona de cinquanta anys en l’espai de vint-i-quatre hores. L’espectacle retrata tota la cadena humana que es constitueix per realitzar tal proesa. Molt més que un monòleg.
Fitxa artística
EL DESIG DE CAPBUSSAR-SE a partir de Butes, de Pascal Quignard |
Adaptació, traducció i direcció: Emilià Carilla |
Repartiment: L’home és Marc García Coté Seirén és Marta Ossó El conferenciant és Jordi Vaqué Ombra és Emilià Carilla |
Il·luminació: Alberto Rodríguez |
Ajudant de producció i regidoria: Sergi Galera |
ALLONS FRANÇOIS DE LA PATRIE |
Textos: Jordi Vaqué i Emilià Carilla |
Creació i direcció: Emilià Carilla |
Repartiment: El pianista és Graham Lister El cantant és Xavier Martínez L’assessor lingüístic és Marc García Coté L’assistent de direcció és Jordi Vaqué Ella és Marta Ossó El director és Emilià Carilla |
Il·luminació: Alberto Rodríguez |
Confecció de vestuari: Jaime Llamazares |
Ajudant de producció i regidoria: Sergi Galera |
RÉPARER LES VIVANTS (Premi Molière 2017) |
Basada en una novel·la de Maylis de Kerangal |
Adaptació i direcció: Emmanuel Noblet (amb la col·laboració de Benjamin Guillard) |
Intèrpret: Thomas Germaine |
Il·luminació i vídeo: Arno Veyrat |
Espai sonor: Sébastien Trouvé |
Disseny de so: Cristián Sotomayor |
Projecció d’imatges: Pierre-Yves Litzler |
Regidoria: Johan Allanic |
Amb les veus de: Maylis de Kerangal, Alix Poisson, Vincent Garanger, Benjamin Guillard, Constance Dollé, Stéphane Facco, Évelyne Pelerin, Anthony Poupard, Olivier Saladin i Hélène Viviès. |
Una producció del Centre Dramatique National de Normandie-Rouen, amb coproducció amb Théâtre Montansier de Versailles |
Amb el suport de: Le Préau Centre Dramatique de Normandie – Vire, ODIA Normandie i La Compagnie Comédiamuse – Espace Rotonde |
Vetllades: |
Lectura de contes de Guy de Maupassant amb Muriel Mayette – Més info |
Las cartas de amor de Henri Barbusse amb direcció de Boris Rotenstein, interpretada per Sílvia Sabaté i Xavi Melero |
Equip Teatre Akadèmia: |
Direcció artística: Guido Torlonia |
Cap de producció: Meri Notario |
Cap de comunicació: Míriam Font |
Gestió de públics: Rubén Salinas |
Assistenta de direcció art.: Isabelle Bres |
Cap de sala: Enrique Vallejo |
Cap tècnic: Pol Queralt |
Tècnic: Lluís Serra |