La cançó de sempre, el nou musical que recull els grans clàssics en la veu de sis joves promeses “LA CANÇÓ DE SEMPRE” | MUSICAL | EN CATALÀ I CASTELLÀ | 70’ | DEL 18 DE GENER AL 25 DE FEBRER | SALA GRAN | PER A TOTS ELS PÚBLICS ● Un grup de joves recent graduats a l’Escola Eòlia, amb algun rostre conegut que ha passat per el programa Eufòria de TV3, repassa temes com la Vella Xiruca o Les Floristes de la Rambla Seguint amb la seva aposta pel teatre musical de mitjà format, el proper 18 de gener s’estrena al Teatre Gaudí ‘La cançó de sempre’, un musical de nova creació que repassa les cançons i textos dels poetes i artistes més reconeguts a Catalunya, de la mà de la jove Cia. ‘Companyia 23’, formada per alumnes recentment graduats a l’Escola d’Art Dramàtic Eòlia. Amb la direcció d’Albert Mora, fundador de la Cia. ‘Egos Teatre’, la representació es podrà veure a la Sala Gran del Teatre Gaudí del 18 de gener al 25 de febrer. La Cançó de Sempre vol ser un homenatge a totes aquelles cançons que tots coneixem o hem sentit alguna vegada, associades a temps pretèrits però interpretades per veus joves de la nova generació. Cançons senzilles, de bressol, les que més ens commouen i ens transporten a casa i la llar. La Cia. 23 es qüestiona què queda de nosaltres, d’aquesta herència musical i cultural, en la Barcelona del segle XXI. Des d’en Sagarra i en Russiñol fins la Rodoreda i la Capmany, La Cançó de sempre és un espectacle sobre el refugi de les cançons. Amb les melodies d’en Serrat, la Cançó de Sempre ens fa resseguir tota la silueta urbana de la ciutat de Barcelona; es recorren les seves places, carrerons, la seva gent, fins arribar a casa nostra. El repertori musical inclou temes populars com la Vella Xiruca, La Carmeta, La Pulga, Mare, o Barcelona i jo; cançons que tots coneixem i que vinculem al passat, però que seran interpretades per artistes joves que les redescobreixen. Els personatges recordaran a aquelles escenes de Barcelona on no hi faltava ningú: el noi del Poble Sec, la Feliu, un francès llunàtic, una corista del Paral·lel, etc. Direcció Albert Mora signa la direcció d’aquest musical de nova creació. Llicenciat a l’institut del teatre de Barcelona, és membre fundador de la companyia Egos Teatre, amb qui ha creat i interpretat espectacles musicals com Ruddigore, La Casa Sota la Sorra o El Crim de Lord Arthur Savile. Ha participat en altres espectacles musicals com Jocs Florals de Can Prosa de Jordi Prat i Coll, Scaramouche, La Rambla de les Floristes, etc. Ha estat nominat com a millor actor de repartiment als Premios Gran Via de los Musicales per Ojos Verdes, l’obra musical sobre l’artista andalús Miguel de Molina, representat també al Teatre Gaudí. Recentment ha participat en l’espectacle La Filla del Mar i en la pel·lícula de Mar Tarragona “El fotógrafo de Mauthausen”. Repartiment La Companyia 23 sorgeix de la unió d’unes joves intèrprets que es van conèixer mentre cursaven el grau en Art Dramàtic; quan acaben la carrera, l’any 2023, busquen compartir incerteses viscudes d’aquesta nova generació que es prepara per a trobar el seu lloc al món. Alguns dels components ja han participats en Talents Shows tan exitosos al país com Eufòria a TV3 (Ariadna Montoro), Oh Happy Day a TV3 (Andreu Roqueta) o A2Veus a TV3 (Esteve Roig). La Mireia Obregón, la Marina García, la Mireia Federico i la Roser Gelis, totes amb experiència prèvia en el teatre de text i teatre musical, formen el repartiment d’aquest musical de nova creació. Albert Mora i Companyia 23 Direcció musical i arranjaments: Gregori Ferrer Intèrprets: Ariadna Montoro | Mireia Obregón | Marina García | Mireia Federico | Esteve Roig Músics: Andreu Roqueta | Roser Gelis Assessorament de moviment: Candela Díaz Sanz Fotografia: MW_Fotografia | instantsiunclic Vídeos: Antoni Font-Mirv Producció: Companyia 23 Premsa: Àlex Sánchez Aragón Teatre Gaudí: Creativitat, llibertat, proximitat Nascut el 2008 entre l’Eixample i Gràcia, el Teatre Gaudí de Barcelona és un equipament cultural referent pel que fa a la llibertat creativa, l’esperit lúdic i de formació ètica i estètica de l’espectador. Des de les dues sales del teatre de proximitat, es fomenta la interacció entre les persones, que aporta creixement cultural en diferents aspectes: reflexió, ambició de superació personal, socialització, debat, confrontació i experiència creativa. | |