Daniel Anglès presenta els espectacles de final de temporada del Teatre Condal | |
Anglès ha aprofitat per fer balanç dels seus primers cinc anys com a director artístic del Condal. Aquest matí s’ha produït una trobada especial al Teatre Condal. Daniel Anglès, en una conversa – vermut amb els mitjans, ha presentat el llistat d’espectacles amb què el Teatre Condal acaba la temporada 2022-23. Després de l’èxit de Golfus de Roma i Júnior, una nova ronda d’espectacles omplen l’escenari per culminar i tancar una temporada d’èxits. Anglès ha començat per parlar de la rebuda de l’espectacle Júnior que, actualment, s’està representant a l’escenari del teatre. «Està a punt d’arribar als 35.000 espectadors! En Joan Pera ho té, això. Connecta amb el públic d’una manera increïble i podríem dir que està en un moment daurat. Masterxof es va emetre per TV3 un dissabte en prime time i va aconseguir al voltant d’un 20% d’audiència, que per un monòleg teatral és… inaudit! A més, el tàndem Joel Joan / Hèctor Claramunt fa que el públic que ve al teatre sigui molt més intergeneracional. Tindrem Júnior fins el 7 de maig.» A continuació, el 17 i el 24 d’abril, arriba Akelarre de Les Feliuettes, un cabaret dirigit per Míriam Escurriola plè de gamberrisme i autoparòdia que reivindica la figura de la dona, amb textos de Clàudia Cedó, Cristina Clemente, Xavi Morató, Mireia Giró, Gerard Sesé, The Feliuettes i Míriam Escurriola i música de Clara Peya, Arnau Tordera, Ariadna Cabiró i Gerard Sesé. «És un d’aquells espectacles – comenta Anglès- molt propis de la programació del Condal, petits però d’una gran qualitat que mereixen fer-se en una sala més gran per donar-los visibilitat. Crec que funcionarà perquè és molt i molt bo.» El 2 de maig, arriba, en funció única, l’espectacle Alan. L’obra, basada en un cas real, explica la història de l’Alan, un noi transsexual de Rubí que, després del procés de trànsit, es va llevar la vida. L’espectacle, que ha comptat amb la col·laboració de la família i que promet un muntatge molt emotiu, ple de tendresa, però també amb sentit de l’humor, s’espera que sigui un dels plats fort de la temporada. Ander Mataró, el protagonista de l’espectacle, és un actor trans, i la data de la funció coincideix amb el dia mundial contra l’assetjament escolar. El BGMC (Barcelona Gay Men’s Chorus) formarà part, per tercera temporada consecutiva, de la programació del Condal, aquest cop acompanyats d’artistes com Sharonne, Soraya o Natalia, entre d’altres. Faran 5 funcions, de dimecres a diumenge, i dissabte després del concert s’emetrà en directe el Festival d’Eurovisió. Del 18 al 28 de maig hi haurà la reposició de l’espectacle Harakiri de Les Impuxibles. Anglès ha admès: «Aquest és un espectacle que em fa moltíssima il·lusió perquè obeeix a la voluntat del Condal de programar muntatges diferents, capaços de connectar amb el públic jove. A més, el Condal, per les seves característiques (l’amplada de la boca de l’escenari, per exemple) és ideal per programar-hi dansa. Val a dir, també, que serà el primer cop que es representa Harakiri en un teatre privat i això ens fa molt contents.» Tot seguit es representarà El viento es salvaje, de Las niñas de Cádiz, una comèdia esbojarrada que està collint un gran èxit en la seva gira. El director del Condal ha confessat que, més enllà del perill de les comparacions, la companyia li recorda a els T de Teatre en els seus inicis «per la seva capacitat de fer comèdia en un escenari pràcticament buit.» Durant els mesos de juny i juliol, el Condal experimentarà una parada tècnica per obres de millora, treballs que hauran d’haver acabat abans del 20 de juliol, data d’estrena de la producció que el Condal presenta al Festival Grec de Barcelona: Un amor particular, de Jumon Erra. Una comèdia romàntica tendra i divertida protagonitzada per Mara Jiménez (Gordas) i Xavier Navarro. Daniel Anglès deixa oberta la possibilitat de programar un concert el 3 de juny amb Marc Sambola pel seu treball Punto de Rocío, on presenta versions dels grans èxits de Rocío Jurado. A continuació, Daniel Anglès ha contestat als dubtes i preguntes dels mitjans que han assistit a la trobada i ha aprofitat per donar informacions destacades i opinions personals que han servit per fer balanç de la seva feina durant els seus primers cinc anys com a director artístic del Condal. En aquest sentit, ha explicat que es sent molt afortunat, ja que pot dir que fa molt de temps que no treballa en un projecte que no li agradi o en el qual no creu. Ha ressaltat la importància de donar un espai al musical català i a obres de petit format però amb un gran potencial i que necessiten d’un impuls per arribar al gran públic. «Jo vaig veure l’espectacle Una llum tímida a l’Hospitalet, una proposta senzilla, de petit format i que es podria haver quedat òrfena. Un espectacle que, a priori, semblava fora de lloc al Condal, però que va ser una gran sorpresa i que ens demostra que si l’espectacle te emoció, un bon bombeig emocional, anirà bé i funcionarà.» Parlant dels seus objectius i desitjos, Anglès ha compartit: «Estem remodelant el Condal per fer que les instal·lacions responguin cada cop més als desitjos i necessitats de la nostra audiència. També ens agradaria que la mitja d’edat del públic anés baixant, ho estem aconseguint, però encara es pot recórrer més camí. Crec que és molt important per tot el sector que ens apropem cada cop més al públic adolescent.» Quan se li ha preguntat pel seu futur com a director artístic del teatre i si es planteja una data de finalització de la seva estada al Condal, Anglès ha contestat: «Ara mateix no tinc intenció de marxar a cap altre lloc.» Més Informació |