del 28 de juny al 31 de juliol de 2016
La Villarroel
Lehman Trilogy
Autor: Stefano Massini
Traducció: Carles Fernández Giua
Direcció: Roberto Romei
Repartiment:
Rubèn de Eguía – Robert
Òscar Muñoz – Emanuel
Santi Ricart – Henry
Jordi Rico – Mayer
Jacob Torres – Herbert
David Vert – Philip
Sinopsi
Un èxit internacional que retrata la història de Lehman Brothers, el banc d’inversió nord-americà que va desencadenar la crisi econòmica, ètica i social més greu dels últims 80 anys.
Lehman Trilogy explica la història de la companyia Lehman Brothers, des de l’arribada el 1844 a la ciutat de Nova York de Henry Lehman, un jueu alemany que buscava fortuna, fins a la caiguda del que era un dels bancs d’inversió més grans del moment, el 2008. L’espectacle traça la vida de tres generacions Lehman, recorrent la història del capitalisme modern des de l’intercanvi de béns fins al deliri contemporani, d’ordinadors que compren i venen en fraccions de segon, passant per la mediació comercial, la borsa o la globalització.
L’espectacle fa èmfasi en la deshumanització constant que afecta el món econòmic i polític en nom de l’augment del benefici. El segle XX ha estat una cursa sense sentit cap a no se sap on, cada vegada més ràpida, amb menys regles i més desconnectada del món real i les seves estructures i necessitats. Una cursa que va desembocar en una crisi financera mundial i ha provocat una recessió de la qual encara en patim els efectes.
http://www.catacultural.com/lehman-trilogy-del-28-de-juny-al-31-de-juliol-de-2016-la-villarroel/
del 28 de jun al 28 de juliol
Festival Barcino
Teatre Almeria
El Festival Barcino, que va néixer l’any 2007 com a off off Grec, és un festival que es presenta com una plataforma per a propostes escèniques i audiovisuals de gran valor artístic però que, per diversos motius, no encaixen en les programacions estables i circuits convencionals.
EQUIP
Direcció Artística Victor Alvaro
Adjunt a la Direcció Artística Frank Capdet
Cap de Producció Savina Figueras
El Festival Barcino es du a terme a l’Almeria Teatre, teatre renovat i modernitzat l’any 2009, situat al barri de Gràcia. El teatre havia format part de la Casa de Almería als anys seixanta i ara torna, reformat, amb noves propostes teatrals.
L’Almeria Teatre, gestionat per la companyia Gataro, proposa un nou concepte de fer teatre. El concepte fringe, que ja s’utilitza a Europa per a definir aquells teatres que cerquen estar fora dels circuits convencionals amb propostes de molt alta qualitat sense renunciar al sentit comercial. Volen arribar al màxim de públic possible fent un teatre que compleixi la doble funció d’entretenir i convidar al debat.
http://www.catacultural.com/festival-barcino-del-28-de-jun-al-28-de-juliol-teatre-almeria/
del 29 de juny al 17 de juliol de 2016
Esplendor
Teatre Romea
Autora: Abi Morgan
Directora: Carme Portaceli
Traducció: Neus Bonilla Benages i Carme Camacho Pérez
Intèrprets: Míriam Iscla, Lluïsa Castell, Gabriela Flores i Laura Aubert
SinopsiA una sala opulenta del Palau Presidencial d’un tirà europeu quatre dones mantenen una fràgil capa de cordialitat civilitzada mentre fora, amb un clima terrible, una guerra es va apropant cada cop més. Una fotògrafa corresponsal de guerra espera la tornada del tirà, del president. Ella ha vingut per fer-li una foto. La dona del president, la seva millor amiga i una intèrpret l’esperen amb ella. Sabates de Prada, gots de vodka… fan passar el temps d’espera. Ell fa tard, molt tard… Les quatre dones tenen secrets i sospites. Les quatre estan en perill. És el dia que la revolució ha sortit als carrers. Amb aquesta obra tensa i fascinant, Abi Morgan posa en relleu la fragilitat del poder permetent-nos donar un cop d’ull dins dels caps d’aquestes dones mentre el món va donant voltes al ritme dels trets del carrer. Les quatre dones tenen secrets i sospites. Les quatre estan en perill. És el dia que la revolució ha sortit als carrers.Captives, cap d’elles pot escapar perquè, entre altres coses, minut a minut la ciutat és assetjada i ja no es pot sortir d’ella per enlloc. Micheleine tracta de tapar la desintegració del poder fugint cap a records romàntics inexistents fa molt de temps. La Genevieve sempre mostra una amabilitat massa exagerada per tal de protegir els seus fills. Kathryn, com a fotògrafa de la realitat de la guerra, està condemnada a una soledat total. I, finalment, Gilma, suplantadora d’intèrpret, que roba tot el que pot i s’ho posa tot dins de les seves grans butxaques, representa la naturalesa depredadora del supervivJuny 2016del 29-06-2016 al 10-07-2016
http://www.catacultural.com/esplendor-del-29-de-juny-al-17-de-juliol-de-2016-teatre-romea/
Del 29-06-2016 al 10-07-2016
Cicle DespertaLab: NO HI HA BOSC A SARAJEVO
Sala Atrium
Cicle DespertaLab: NO HI HA BOSC A SARAJEVO
Begoña Moral
Autor Begoña Moral
Director Begoña Moral
Companyia Cia Paradiso 99
Dates Del 29-06-2016 al 10-07-2016
Funcions De dc a ds a les 20.30h / Dg a les 19.00h
1992. Guerra de Bòsnia, ciutat assetjada de Sarajevo. Un franctirador serbi busca retrobar-se amb una dona bosniana a qui va estimar abans de l´inici de la guerra. Cap dels dos amants pot ser el mateix ara que la mort els envolta. Tots dos són alhora víctimes i botxins. Amb ells, una parella sèrbia, un soldat de l´ONU i un corresponsal de premsa es converteixen en testimonis i protagonistes del terror. Allà plou cendra constantment, i aquí, a Barcelona, assistim a les olimpíades, impassibles al seu patiment.
del 29 de juny al 17 de juliol de 2016
Top girls (reposició)
Teatre Akadèmia
Sinopsi
Marlene celebra el seu ascens a directora executiva amb un particular sopar en un restaurant. Les convidades són un curiós grup de dones: Isabella Bird, una exploradora victoriana que ronda per mig món durant el s.XIX; Lady Nijo, una cortesana del segle XIII i més endavant monja budista; la Papessa Joana, única dona de la història que arriba a Sant Pare de l’Església fent-se passar per home al s.IX; i la Pacient Griselda, la muller obedient d’una la faula de Petrarca. Potser com Marlene, totes elles han hagut de menystenir d’alguna manera o altra el rol clàssic que se’ls pressuposava com a dones.
El fantasiós record del sopar dóna pas a la realitat quotidiana de Marlene: la seva feina i la seva família. Les secretàries, les clientes, la seva germana, la seva neboda, l’amiga de la neboda… Què amaga i què mostra en cada lloc. Què s’amaga a sí mateixa. TOP GIRLS és un viatge cap al naturalisme més cru del passat d’una història que no és del tot allò que sembla ser.
Repartiment: |
Ariadna Figols |
Alba José |
Cristina López |
Neus Pàmies |
Maria Salarich |
Jaume Viñas |
http://www.catacultural.com/top-girls-reposicio-teatre-akademia-del-29-de-juny-al-17-de-juliol-de-2016/
29 de juny
Club Capitol
ESTRENA DE LA N GEMINADA, NOU ESPECTACLE DE RAÚL ALCARAZ
.Raúl Alcaraz serà el Club Capitol del 29 de juny al 31 de juliol amb el seu espectacle La N Geminada. Nascut a l’Hospitalet de Llobregat, el monologuista utilitza l’idioma com a eina per fer riure i es diverteix redescobrint l’humor català. Com es parla a l’Hospitalet, a Barcelona i a Catalunya? Amb aquesta pregunta com a punt de partida, l’humorista salta del Youtube als teatres per presentar un espectacle que farà riure, reflexionar i gaudir el públic barceloní.
Raúl Alcaraz va començar a treballar el text de La N geminada a partir de la convivència amb la seva àvia Antonia, de Jaen. Parlant amb ella s’adona que, al parlar, modifica la pronunciació de les paRaúles i que las piernas passen a dir-se pien·nas i que enlloc de viernes diu vien·nes. D’aquesta manera, Alcaraz aconsegueix convertir l’anècdota en un espectacle còmic, en un monòleg sobre l’idioma, on aprofita per explotar el llenguatge en la seva vessant més divertida. Així, fa broma a partir d’allò que sent al carrer, al seu entorn més proper, al seu Hospitalet natal, on és habitual aplicar al castellà grafies ja existents al català com la L geminada dient, per exemple, subil·lo o bajal·lo.