Programació NOVEMBRE 2015
Mirta en espera Los espejos son para mirarse
Partida Inventaria Cia. de teatro / Després de la pluja Cia. La Boira
No es país para negras Colectivo Ob-scènics i Projecte Vaca
Petra Cia. Descritura (cia. resident de PORTA4)
Tras la puerta, ellos dos Charko Teatro (ex Cia. Provensa)
………………………………………………………………………………………………………………………………………
L’arbre de la vida Aboon Teatre (TEATRE PER A PETITS)
………………………………………………………………………………………………………………………………………
Partida
Del 07 al 15/11/ 2015
Inventaria Cia. de Teatro
Drama. 60 minuts. Castellà.
Recomanada a partir de 13 anys.
Dissabtes 21:30 hores.
Diumenges 18:00 hores.
Preu: 12 € / Reserves (10€): reserves@porta4.cat
Sinopsi
Luciana ha crescut amb la urgència d’haver de trobar un lloc on establir-se, però encara no ho ha fet. Viu intentant no desarmar les seves caixes i maletes, amb la pressió que la vida se li escapa i ella encara no ha trobat el seu lloc.
Entre les seves anades i vingudes es trobarà amb Albert, esdeveniment que l’obligarà a replantejar-se acabar amb la mudança que va començar en la seva infantesa. Encara que no li resultarà tan fàcil.
Ella anirà descobrint que no fa falta emprendre un llarg viatge per sentir-se aliè perquè reconèixerse propi d’un lloc no depèn de l’entorn sinó d’un mateix.
“Partida” és una obra que entrellaça elements propis del realisme emmarcats en un ambient poètic i suggestiu on l’espai escènic es transforma segons la utilització que es fa d’ell. Així, juntament amb el tractament no lineal del temps, la trama flueix pels moments més significatius de la història dels personatges. Humor, frescor i alhora intensitat de vivències és el que caracteritza aquesta obra que parteix de la dificultat que representa trobar el lloc al món.
La Companyia
INVENTARIA neix al novembre de 2013 com a resultat de la intensa cerca d’un llenguatge escènic pròpia, capaç d’estrènyer la distància amb l’espectador. El teatre de text en constant diàleg amb la gestualitat dels objectes, i la poètica d’una posada en escena concisa, despullada d’elements obertures.
Fitxa tècnica i Artística
Intèrprets: Ailin Migliora, Albert Riera
Direcció escènica i dramatúrgia: Bárbara Becker
Ajudant de direcció: Melany Milito
Escenografia: Ona Grau
Fotografia: Tina Riera
Producció espectacle: TeatreViu.cat
Obra seleccionada en el projecte Kinèctic 2015 de la Sala Sandaru.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Cuando me quede embarazada de mi hija, hace 2 años, comence a sentir la necesidad de buscar referentes para ella y descubrí algo de la realidad de los negros en España, realidad siempre presente pero a la que yo vivía de espaldas; el racismo invisible, el racismo positivo, el racismo sutil del que… si te quejas, te tachan de paranoica.
Esta obra es mi legado para mi hija y mi manera de cambiar el mundo cercano, el día a día, de crear conciencia, plantear un debate, estimular a la reflexión. Es una obra autorreferencial en la que doy voz a los afrodescendientes en España, e intentamos evitar las miradas paternalistas sobre África.
No es país para negras es una obra que habla de que el lugar no está fuera, sino dentro.
Silvia Albert
Fitxa tècnica i Artística
Actriu: Silvia Albert Sopale
Direcció: Carolina Torres Topaga
Text: Silvia Albert Sopale, Carolina Torres Topaga, Laura Freijo
Moviment: Chechu Garcia
Espai Escènic: Carolina Torres
Video: Gonzalo Fernández i Carolina Torres
So: Silvia M. Aranda
Disseny de llums: Alberto Barbera
Fotografías: Toni Payán
Amb el suport de Projecte Vaca i el Colectivo Ob-scenics
La Companyia
PROJECTE VACA
Projecte VACA és una associació de creadores escèniques constituïda l’any 1998 amb voluntat de potenciar la incidència de les dones creadores en tots els nivells del sector professional, duent a terme una tasca permanent d’investigació, experimentació i producció en l’àmbit de la creació escènica.
COLECTIVO OB-SCÈNIC
Col•lectiu artístic que investiga, treballa i ofereix propostes escèniques imaginatives, multicontextuals, plurilingüístiques i contemporànies.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Mirta en espera
Del 31/10 al 21/11/2015
Cia. Los espejos son para mirarse
Comèdia. Castellà. 70 minuts. Dissabtes a les 18 hores.
Preu: 12€ / Amb reserva: 10€
reserves@porta4.catSINOPSI
Mirta viu la vida com si anés una pel·lícula i sembla que el seu clímax és a punt de succeir. Per fi li ha arribat l’oportunitat que tant esperava i s’ha vestit de gala per a l’ocasió. Porta tant temps esperant aquest moment que una miqueta més d’espera no serà gens.
Podria haver-hi més d’un “però” en aquesta presentació, la qual cosa ocorre és que Mirta no entén d’això, i a cada “no obstant això”, ella escriu un “Continuarà”.
Mirta és actriu, o almenys ho intenta. En el vesprejar en el qual es desenvolupa l’obra, ha quedat amb un representant, Ramón, que vol conèixer-la perquè formi part d’una agència per a nous estels. I ella, que tant ha esperat una oportunitat així està immensament feliç davant tal esdeveniment. Se citen al banc d’un parc i Mirta, en veure que el representant no arriba puntual, aprofita per cantar una cançó i convenç subtilment als transeünts que van decidir escoltar-la que esperin amb ella mentre arriba Ramón.
Però en el fons, no sap bé si espera l’èxit o l’amor. I les històries que va relatant sobre la professió s’entremesclen amb el desamor i els malentesos. Mirta ens regala moltes sorpreses, sobretot, la del desenllaç, que ni tan sols ella esperava.
Fitxa tècnica i artística
Direcció, dramatùrgia i interpretació: Carolina Torres Topaga
Ajudant de direcció: Jose Antonio Puchades i Carlos Martí-Peñasco Lara
Disseny de llums: Ana Ugarte
Disseny de maquillatge i perruqueria: Sergio Esche
Video i disseny de cartell: Rubén Rocha
Fotografías: Carlos Montilla
La Companyia
Los espejos son para mirarse és una plataforma de creació multidisciplinària que utilitza totes les disciplines artístiques al seu abast per expressar tot el que necessiti ser explicat.
Aquesta plataforma neix d’un ardent desig i una profunda reivindicació. A la seva fundadora sempre li deien de petita: “Ja està la rateta presumida mirant-se en el mirall. Ho vas a trencar de tant mirar-te!” Els adults, sempre tan ocupats en assumptes massa urgents i importants, no tenien temps per adonar-se que el que estava fent era teatre! I com ningú mirava, ella, a través del seu reflex, es feia de públic, de directora, d’apuntador i de tot el que fes mancada.
D’aquest infortuni neix Los espejos son para mirarse, de la necessitat de ser mirat i escoltat. Però, sobretot, de l’imperatiu de mirar-se a un mateix amb la finalitat de comprendre’s.
Aquesta plataforma entén l’art com una eina de autoexploració individual i reivindica el “mirar-se al melic” no per caure en el narcisisme, sinó, per contra, per trobar la nostra essència més autèntica, que ens ajudi a relacionar-nos més honestament amb el món, amb els altres i amb nosaltres mateixos.
TRAILER DE L’OBRA http://espejosparamirarse.wix.com/espejosparamirarse http://www.angelafpalacios.com/
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Del 21/11 al 20/12/2015
Drama. Català. 90 minuts aprox.
Dissabtes 21/11 i 19/12 a les 21H.
Diumenges 22/11 i 20/12 a les 18H.
Preu: 12€ / Amb reserva: 10€ reserves@porta4.cat
SINOPSI
Mirta viu la vida com si anés una pel·lícula i sembla que el seu clímax és a punt de succeir. Per fi li ha arribat l’oportunitat que tant esperava i s’ha vestit de gala per a l’ocasió. Porta tant temps esperant aquest moment que una miqueta més d’espera no serà gens.
Podria haver-hi més d’un “però” en aquesta presentació, la qual cosa ocorre és que Mirta no entén d’això, i a cada “no obstant això”, ella escriu un “Continuarà”.
Mirta és actriu, o almenys ho intenta. En el vesprejar en el qual es desenvolupa l’obra, ha quedat amb un representant, Ramón, que vol conèixer-la perquè formi part d’una agència per a nous estels. I ella, que tant ha esperat una oportunitat així està immensament feliç davant tal esdeveniment. Se citen al banc d’un parc i Mirta, en veure que el representant no arriba puntual, aprofita per cantar una cançó i convenç subtilment als transeünts que van decidir escoltar-la que esperin amb ella mentre arriba Ramón.
Però en el fons, no sap bé si espera l’èxit o l’amor. I les històries que va relatant sobre la professió s’entremesclen amb el desamor i els malentesos. Mirta ens regala moltes sorpreses, sobretot, la del desenllaç, que ni tan sols ella esperava.
Fitxa tècnica i artística
Cap Administratiu JORGE SÁNCHEZ
Programador informàtic DAVID ÒBIA
Secretària rossa NÚRIA LLADÓ
Secretària pèl-roja LAURA PUJOL
Secretària morena AINHOA VIVERO
Secretària castanya MONTSE VALENTÍ
Directora executiva CARME COMA
Missatger Local JOSEP SUREDA
Autor SERGI BELBEL
Direcció FRANCESC AMARO
Ajudant de direcció ALÍCIA MUÑOZ Tècnic de llum i so RAMON REY
Disseny de cartell Sotacabina Teatre
La Companyia
La Companyia La Boira neix sota els auspicis de Francesc Amaro, director professional de teatre. La companyia està formada per alumnes que han sorgit dels cursos d’interpretació que imparteix com a professor amb una llarga trajectòria en el món de l’ensenyament teatral. Encara que alguns dels seus components han ampliat la seva formació amb d’altres estudis d’interpretació i han participat en diverses obres de teatre. La companyia vol fer un teatre pel gran públic però sense oblidar el risc i amb la intenció d’investigar els llenguatges expressius que connectin i enforteixin la relació entre el teatre i la societat canviant i diversa que vivim.
A la companyia La Boira hem treballat molt dur per intentar construir uns personatges versemblants i l per fer la nostra humil aportació treballant i assajant una obra molt humana i molt divertida alhora.. No són actors professionals però les ganes d’aprendre, d’encarar-se amb reptes difícils, donen com a resultat un treball molt digne que s’acosta, malgrat les limitacions, a la professionalitat.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
PETRA
Cia. Descritura i PORTA4
60 minuts. Castellà. Drama.
PETRA, escrita i dirigida per Lucía Rojas, Directora de Teatre Xilena, és una proposta teatral, basada en la
vida de Petra Kelly (44), cofundadora del partit verd alemany i de la seva parella, Gert Bastian (69), un ex
general de l’exèrcit de l’Alemanya Occidental, qui es convertís en un dels crítics més aguts de la doctrina
de l’OTAN.
La proposta dramàtica de l’obra, presenta les seves pròpies reflexions, i visions de la vida i mort d’aquests personatges, els qui van ser oposats morts a tirs en el seu pis de la ciutat de Bonn, Alemanya.
La posada en escena juga amb l’espai i el temps. Ens situa a Alemanya a la fi dels anys 80 i començament
dels 90, on encara es respiren els traumes heretats de la guerra, el sorgiment del neo nazisme i la
problemàtica de les armes nuclears.
L’escriptura té una clara intencionalitat en la paraula, com una eina exclusivament funcional, que ens
permet indagar en els seus múltiples sentits. On els diàlegs, les rèpliques dels personatges exploten,
evoquen imatges, espais, emocions, suggereixen camins paral·lels, transitant racons vertiginosos, de
vegades violents i en altres fràgils, delicats.
La posada en escena està concebuda des dels elements sonors i escenogràfics. Creant una línia
argumental en l’espectador, oferint-ho perquè sigui ell qui jutgi, observi i/o completi la informació.
SINOPSI
Petra Kelly i Gert Bastian van liderar el Partit Verd Alemany i el anti militarisme en la dècada dels 80. La política no la van entendre com una fi sinó com un mitjà per transformar el món. En el deixant de Gandhi, Luther King i uns altres líders mundials que els van precedir van saber connectar pensament i acció a favor de totes les causes dels desfavorits i contra tota tirania. Van tenir molts amics i també molts enemics. La seva mort, oficialment per suïcidi, en 1992 encara segueix sent un enigma amb moltes preguntes sense resposta.
Fitxa tècnica i artística
DIRECCIÓ I DRAMATÙRGIA: Lucia Rojas Maldonado
INTERPRETACIÓ:
Ruth Talavera, és Petra Kelly
Julio Alonso, és Gert Bastian.
ESCENOGRAFIA: Xavier Erra.
MUSICA: Dani Peña.
SO I LLUMS: Nuño Vázquez
FOTOGRAFIA: Teresa Correa i Andrea Sanchez
DISSENY CARTELL: Agustín Casassa i Teresa Correa.
COLABORAN:
Klinik Audio Pro
Palosanto Films
.
PRODUCCIÓ: Cia. de Teatre Descritura i Porta4.
Petra Kelly y Gert Bastian, fundadores del Partido Verde Alemán, fueron pioneros en la lucha por los Derechos Humanos. Su ideal de vida se vió truncado por una muerte violenta que aún hoy sigue siendo un misterio sin resolver. ¿Cómo vivieron sus últimos días? ¿Qué pasaba entre ellos dentro de las cuatro paredes de su casa? El Teatro existe para desvelar verdades y mentiras ocultas que están en la imaginación colectiva. PETRA se aproximará a esa intimidad y la desnudará en el escenario.
https://www.facebook.com/petraygert/timeline
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Tras la puerta, ellos dos Cia. Charko Teatro
60 minuts. Castellà. Drama.
SINOPSI
Tras la puerta, ellos dos és un espectacle enfocat al relat des de la simetria. Un Home, una Dona i totes les possibilitats del món es troben en una habitació qualsevol, en qualsevol lloc de l’univers. El discurs es genera a partir de la possibilitat. On vam néixer? On morirem? On vivim? En quin lloc ens situem a l’hora d’explicar? Qui és ell? Qui és ella? Com dos actors se situen a l’espai escènic per generar qualsevol relació, qualsevol vinculo, en qualsevol lloc i a qualsevol moment? Després de la porta, ells dues parla de coexistir, de compartir i d’oblidar-se.
Fitxa tècnica i artística
Idea i dramatúrgia: Majo Cordonet i Pablo Cordonet
Interpretació: Nicolás Rivero i Majo Cordonet
Direcció: Majo Cordonet
Ajudant de direcció: Bertus Compañó i Pablo Cordonet
Producció executiva: Raúl Santiago Algán
Producció i escenografia: Companía Charko Teatro (Ex-Provensa)
Fotografia: Máximo Huerta
La Companyia
La Companyia Provensa neix a Argentina amb la finalitat de difondre els seus espectacles a la ciutat de Barcelona. Després de l’èxit aconseguit a Buenos Aires amb diversos muntatges, al juny del 2013 la companyia estrena la seva primera obra a Barcelona, 8 veces te dejo, a la sala Porta4. En 2014 va estar en cartellera en La Seca Espai Brossa.
Al setembre del 2013 estrena, també a la sala Porta4, ¿Qué te habrán hecho sus ojos?; representada en la Sala Trono, Tarragona, 2014, en el Institut del Teatre de Barcelona i diverses sales polivalents.
Al novembre del 2014 estrena en Porta4 La revelación de la piñata, escrita i dirigida per Majo Cordonet, sent una coproducció de la Companyia Provensa i Porta4.
A mitjan 2015 la Companyia passa a anomenar-se Charko Teatro.
Tras la puerta, ellos dos és la seva última obra, encara sense estrenar a Espanya.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
L’arbre de la vida
De l’1 al 22/11/2015
Aboon Teatre
Diumenges a les 12 hores.
Recomanada de 6 mesos a 3 anys.
45 minuts. Català.
Preu únic: 6€ – reserves@porta4.cat
Sinopsi
L’Arbre de la vida és una obra de caràcter simbòlic adreçada a nens de 6 mesos a 3 anys, però pensada per a totes les edats. No hi ha una única història en aquest conte. Hi haurà tantes històries com nens i nenes, adults i ancians vinguin a veure-la.
L’espectacle mostra el màgic procés de la creació. Parla de la vida i la mort en moviment continu, de la voluntat i la passió de viure, del buit i el desconegut, de les idees i la possibilitat, de viure el present i entregar-se, i de la diversitat en la manifestació.
Ficha técnica y artística
Direcció i idea original: Anna Serra
Dramatúrgia, escenografia i interpretació: Anna Serra i Mei Samarra
Direcció artística: Eduardo Telletxea
Il·luminació i so: Dani Tort
Efectes sonors: Rolando Alonso
Producció: Aboon teatre
Agraïments: a la Sheila i a l’Ian. A Luis Rodríguez i Stéphane Wickaert. A Yolanda Ramos, Ferran Pascual, Mireia Vilà, Joan Serra, Josep Serra, Paquita Puigdellivol, Esther Westermeyer, Albert Busom, Rosa Foses i Esther Ballber.
Per a més informació: espaiteatral@porta4.cat / 93 185 48 40
Carrer de l’Església 4-10 (Barri de Gràcia)
08024 Barcelona – 93 185 48 40 – www.porta4.cat